آمادگی ، موانع ومدت حکومت و... حضرت مهدی (عج)

آمادگی ، موانع ومدت حکومت و... حضرت مهدی (عج)

                                        آمادگی ظهور ، موانع ظهور و...

چرا با اين همه ظلم و فساد امام زمان (عج) ظهور نمي کنند؟

به جاي آنکه توقع داشته باشيم همه چيز از غيب حل شود، بايد خود را آماده سازيم. و هر زمان که تعداد کساني که بر سر مبارزه با فساد، استقامت دارند به حد مشخص خود برسد، امام ظهور خواهند فرمود.

براي آمادگي ظهور چه بايد بکني

 

براي ظهور جامعه بايد آن گونه رشد کند که معناي امام را به خوبي درک کند. و به آن معتقد شود. درک اين معنا و رسيدن به آن، قبل از ظهور و عمل کردن مطابق آن بعد از ظهور است. و اين يکي از جنبه هاي آماده سازي، طالبان ظهور است که قبل از ظهور بايد آن را محقق کنند. و الا بايد قبول کرد که جامعه مستعد ظهور نيست و نبايد از خداي متعال توقع تعجيل در ظهور و رساندن امام را داشته باشد. و ائمه خود معرفي کرده اند که يار و ياور آنها بايد چه خصيصه اي داشته باشد.

موانع ظهور حضرت مهدي(عج) کدامند؟

 

قدرشناسي و عدم پذيرش ائمه: انسان معمولا نهادش براين استوار است که تا هنگامي که به فراق چيزي مبتلا نشود، آن را ارج نمي نهد، غيبت امام زمان هم ازاين قبيل است که پس از آن همه قدر ناشناسي هايي که نسبت به ائمه قبلي روا داشتند، ازميان آدميان رخ برتافت. و طبيعتا زماني که مردم نياز به امام معصوم را درک کنند، امام ظهور خواهند نمود. اين امر مي تواند با شکست هاي پي در پي بشر از انواع راه ها حاصل شود.

منظور از شايع شدن فساد قبل از ظهور چيست؟

در روايات به بعضي از اين مفاسد به طور جزئي اشاره شده است که اشاره وار بيان مي شود

آيا آخر الزمان نزديک است؟

 

ـ در يک معنا، هنگام سخن از آخر الزمان، منظور نزديک بودن زمان ظهور امام زمان (عج) است. که بعد از آن ظلم و فساد از بين رفته و حکومت صالحان در زمين برقرار مي شود.

نظرتان درباره نشانه هاي ظهور در زمان ما چيست؟

 

بحث انتظار، بحث بسيار زيبايي است و هميشه شعفي در دل ها ايجاد مي کند. اما بايد اين احساسات را مورد تامل و بررسي قرار دهيم و مسائلي در اين باره مطرح کنيم.

حکومت حضرت مهدي (عج) چقدر و چگونه خواهد بود؟

 

شهر سوال ـ در مورد مدتي كه حضرت مهدي(عج) حكومت مي‏كند، و بعد از آن دوره تا برپايي قيامت، نمي‏توان پاسخ قاطع و روشني از روايات به دست آورد، چرا كه در لابلاي روايات مدت حكومت حضرت مهدي(عج) نوزده سال و چند ماه، هفتاد سال، سيصد و نه سال، آمده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 10 مرداد 1393برچسب:, ] [ 16:20 ] [ no name ]
[ ]